You are here: Home » PTI Stories » National » News
Business Standard

CJI-led orders listing of a case relating to BJP chief's son

Press Trust of India  |  New Delhi 

The today directed the listing of a case of a portal's scribes, who are facing criminal complaint filed by Amit Shah's son, before an appropriate bench for final disposal on April 18.

An apex court bench headed by of (CJI) Dipak Misra said since it was seized of hearing important cases pending before a constitution bench, there was paucity of time to hear this matter.

It said the petitions, which have challenged the High Court's order refusing to quash summons issued against them by a trial court in a complaint filed by Shah's son Jay Shah, be listed before an appropriate bench.

"Let the matters be listed before the appropriate bench for final disposal on April 18. The interim order passed on the earlier occasion to continue till the next date of hearing," the bench, also comprising Justices A M Khanwilkar and D Y Chandrachud, said.

On March 15, the CJI-led bench had heard the pleas filed by portal 'The Wire' and some of its scribes against the High Court order. It had also asked the trial court not to proceed with the complaint till today.

The high court had on January 8 rejected a plea filed by the portal, seeking quashing of the complaint filed against it by Jay over an article related to his company.

On the last date of hearing before the apex court, Kapil Sibal, appearing for the portal and the scribes, had said that the article contained details from records which were in "public domain electronically".

A five-judge constitution bench headed by the CJI and comprising Justices A K Sikri, A M Khanwilkar, D Y and Ashok Bhushan, is currently hearing the crucial matter relating to the validity of the Aadhaar Act.

The same bench is also scheduled to hear several other matters, including the one related to its 2013 judgment re-criminalising gay sex between consenting adults and ban on entry of women between 10 and 50 years of age in

Shah had moved the lower court alleging by the petitioners after the article published by the portal claimed his company's turnover grew exponentially after the BJP-led government came to power at the Centre in 2014.

The complaint was filed against the of the article Rohini Singh, founding editors of the portal Siddharth Varadarajan, and M K Venu, Monobina Gupta, and the Foundation for Independent Journalism, which publishes The Wire.

Jay has separately filed a civil suit of Rs 100 crore against the website over the article. He has also rejected the charges made in the article, insisting that the story was "false, derogatory and defamatory".

(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)

First Published: Thu, April 12 2018. 18:31 IST
RECOMMENDED FOR YOU