You are here: Home » PTI Stories » National » News
Business Standard

Russia warns US-funded media outlets of possible limits

AP  |  Moscow 

US government-funded broadcaster Radio Free Europe/Radio Liberty said today that has warned of possible restrictions on some of its operations.

The broadcaster said that the Russian Justice Ministry warned its Russian service, known as Radio Svoboda, the Russian-language Current Time television and Idel Realii, a Russian-language website run by the broadcaster's Tatar- Bashkir service, that their operations fall under a Russian on foreign agents and could be restricted.


The move follows the Kremlin's warning that Moscow could respond if restricts the operations of Russian state-funded RT television network and Sputnik agency in the US.

The US intelligence agencies allege that RT and Sputnik served as tools for the Kremlin to meddle in the US presidential has denied any interference with the vote.

RT said it faces a US demand to register as a foreign agent and provide detailed personal data for its staff, a request it said amounts to an attempt to push it out of the US.

Current Time Director Daisy Sindelar said that "we have no concrete information about any moves being taken against RT in the United States, and have no reason to expect reciprocal action."

Current Time is run by Prague-based RFE/RL with help from Washington-based Voice of America.

"Current Time, Radio Svoboda, and Idel Realii are journalistic organisations. We trust we will be able to continue our work," RFE/RL Vice President and Editor in Chief Nenad Pejic said in a statement.

(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)

First Published: Mon, October 09 2017. 22:57 IST
RECOMMENDED FOR YOU