You are here: Home » PTI Stories » National » News
Business Standard

Russian video news agency celebrates Assange scoop

AFP  |  London 

Russian video agency Ruptly, a subsidiary of state-backed broadcaster RT, captured exclusive footage of Julian Assange's arrest on Thursday -- and said it was all thanks to old-fashioned journalistic instinct.

"Hard work and patience can yield rewards," it said in a statement, praising its team "who stayed on top of the story when all other media decided to leave".

had been providing live coverage from outside Ecuador's ever since last week warned that Assange's expulsion could come within "hours or days".

"These images are the result of hard work by our producers in the newsroom and on the ground," the agency's statement said.

"For the last week, we closely monitored developments on this story while our team of producers worked in shifts, filming the embassy 24/7," it said.

"We saw camera crews come and go. But we stayed. We believe that these images hold great value".

The footage, which showed a frantic-looking Assange being carried out of the embassy by London police, has now been broadcast around the world.

was set up in 2013 to be "a competitive alternative to the status quo news agencies" with "exclusive high impact and viral video" and "a varied selection of daily live feeds", its website said.

The agency is based in and its parent company is RT, channel set up in 2005 with the express aim of acquainting "international audiences with a Russian viewpoint on major global events".

also has a strong association with Assange himself.

In 2012, at the beginning of Assange's stay in the Ecuadorian embassy, it aired 12 half-hour episodes of "The Show".

In the shows, Assange conducted video-link interviews with figures such as Hezbollah and US leftist thinker

(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)

First Published: Fri, April 12 2019. 18:55 IST
RECOMMENDED FOR YOU