You are here: Home » PTI Stories » National » News
Business Standard

HC rejects The Wire's plea against Jay Shah's defamation suit

Press Trust of India  |  Ahmedabad 

The High today rejected a filed by portal 'The Wire' seeking quashing of a criminal case filed against it by president Amit Shah's son Jay over an article related to his company.

Justice rejected the on the grounds that the article, "The Golden Touch of Jay Amit Shah", is per say "defamatory" and the trial should proceed with the case.

The HC, which had earlier directed the trial to complete the hearing in the case in six months, today withdrew that order.

This means there is no time-frame for the trial court to complete the hearing.

S M Vatsa, the for the of the article and editors of the portal, had maintained the report was not "defamatory," and the facts presented in it were based on public documents.

The petitioners had maintained the article was a part of investigative journalism and filing a criminal suit against it was against the freedom of the press.

Jay Shah's S V Raju, on the other hand, had maintained the article was "defamatory" and the two witnesses examined by the lower court had established that the reputation of his client was tarnished due to its publication.

had moved the lower court alleging criminal by the petitioners after the article published by the website claimed his company's turnover grew exponentially after the BJP-led government came to power at the Centre in 2014.

After the suit was filed on October 9 last year, the court initiated proceedings against them under the CrPC section 202 (to inquire into a case to decide whether or not there is sufficient ground for proceeding).

The suit has been filed against the of the article Rohini Singh, founding editors of the Siddharth Varadarajan, and M K Venu, managing editor Monobina Gupta, and the

The foundation publishes 'The Wire'.

With the quashing of the plea, the matter is expected to come up for hearing in the lower court tomorrow.

has separately filed a civil defamation suit of Rs 100 crore against the website over the article.

had rejected the charge made in the article, insisting the story was "false, derogatory and defamatory".

(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)

First Published: Mon, January 08 2018. 20:55 IST
RECOMMENDED FOR YOU