You are here: Home » Companies » News
Business Standard

NaMo TV is a special service, not a news channel: Tata Sky makes U-turn

Prime Minister Narendra Modi had launched NaMo TV on March 31, via his personal Twitter channel

Press Trust of India  |  New Delhi 

Prime Minister Narendra Modi at the foundation stone laying ceremony of All India Institute of Medical Sciences (AIIMS) in Madurai, Sunday (Photo: PTI)
NaMo TV carries the picture of Modi as its logo and broadcasts election rallies, speeches of Prime Minister and interviews of BJP leaders

Amid a raging debate over NaMo TV, DTH service provider Friday did a volte-face saying the channel is a "special service" and its content comes from the Bharatiya Janata Party (BJP).

Initially Tata Sky, through a tweet, had called a "Hindi service which provides the latest breaking on national politics."

But as debate raged over allegations of channel violating the model code of conduct in place for the general elections, in a statement said: "is a special service available to all subscribers. The content of the service comes from BJP."


"is a content distribution platform. For any content related queries please connect with the owners of the content," it added.

Initially, Tata Sky had stated that the channel had been added to all subscribers account "as a launch offer."

"There is no option to delete the individual channel," it had said in a separate tweet.

The tweets are no longer available on Tata Sky Twitter handle.

Prime Minister had launched on March 31, via his personal Twitter channel.

It carries the picture of Modi as its logo and broadcasts election rallies, speeches of Prime Minister and interviews of BJP leaders.

Main opposition Congress party, as well as Aam Adami Party (AAP), alleged that the channel violated the poll code claiming it did not have prior permissions from the Information and Broadcasting (I&B) ministry and was running as "government-sponsored channel."

The two parties moved Election Commission, which has issued a notice seeking a report from the I&B Ministry.

The I&B Ministry has reportedly stated that NaMo TV is an advertisement channel which does not require prior permission and it is run on certain DTH channels on payment made by the BJP.

First Published: Fri, April 05 2019. 12:30 IST
RECOMMENDED FOR YOU